Mona Turcitu este castigatoarea concursului nostru de planuri de afaceri „Declaratia de independenta” de anul acesta, avand ca premiu suma de 25.000 lei.

Asa cum v-am promis pe Facebook, dorim sa impartasim cu voi povestea Monei, un Om frumos in spirit si in fapta.

Poti sa ne spui cateva cuvinte despre tine? (Mona – omul, educatie, pasiuni…)

Am inceput sa studiez limba engleza in clasa a 5-a si am stiut imediat ca asta este inclinatia mea – limbile straine. In liceu am urmat profilul engleza-franceza, iar in 2002 am absolvit Facultatea de Engleza-Romana a Universitatii Lucian Blaga – Sibiu. Doar cand am plecat in Anglia in 2004 si am fost imersata in limba engleza la ea acasa, am inceput sa vorbesc cu adevarat fluent limba engleza. Abia atunci am reusit sa obtin calificativul maxim la examenul Cambridge Business English Proficiency. Nivelul avansat al limbii engleze m-a impins intamplator pe directia financiara, am lucrat 10 ani in Credite, dintre care jumatate pentru companii din Anglia.

Absolvirea Institutului de Credit Management din Londra in 2010 a fost un pas important in directia financiara, dar…

DAR motivatia intrinseca de a avea acest serviciu pana la varsta pensionarii a inceput sa se diminueze pana a lipsit cu desavarsire.

Chemarea initiala de a deveni profesor, dintr-o familie cu bunica educator si mama invatator, crestea si a devenit atat de puternica incat….

Pasiunea mea ramane insa psihologia, urmatoarea diploma va fi in acest domeniu.

Ca hobby scriu, inventez povesti terapeutice pentru copii, le citesc acestora cu multa pasiune. Blogul actual este https://montessorimylove.blogspot.com/.

De unde dorinta de a deveni independenta?

In noiembrie 2016, mi-am luat din bucataria companiei la care lucram in Credite, in Anglia, cana mea de cafea, am bagat toate lucrurile mele personale in geanta mare de birou, am salutat toti colegii cu un “Ne vedem maine dimineata”, iar odata ajunsa acasa am trimis prin e-mail scrisoarea de demisie. Era ultimul job in recuperare creante pe care aveam sa-l am.

IMG_20171007_113245Oricat de tentant ar fi parut sa lucrezi doar pana la 5 pm in fiecare zi, sa ai weekend liber si sa nu porti raspunderile grele ale unei firme pe umeri, am simtit ca nu contez ca individ unic intr-un sistem predefinit pentru mine, ca nu pot lasa o amprenta pozitiva in lume pana nu dau o parte din darurile si cunostintele mele.

Totul se intoarce la ce te motiveaza intern, ca om, la valorile tale.

 

De ce ai ales un proiect in sfera educatiei si ce moment din experienta ta personala a determinat orientarea in directia asta?

Educatia vine in primul rand din experienta din familie, din aprecierea primita de bunica si mama, de catre parinti si copii, deasemenea, oameni care dupa zeci de ani inca mai suna sa le multumeasca pentru formare (amprenta aceea pe termen lung de care vorbeam mai sus).

Pui pasiune in educatia copiilor, ii respecti, ii iubesti, ii tratezi ca pe Omul de maine, iar apoi, cand le dai drumul in societate, stii ca acesti adulti care ti-au fost tie copii au un bagaj sanatos de cunostinte pe termen lung. Incepi „de mic” la propriu, dar lasi o urma mare in viitor, ai un impact pe termen lung.

Momentul de schimbare radicala interna a fost, desigur, cel in care am devenit mama. In clipa in care puiul meu de om a schimbat 5 institutii private intre 11 luni si 3 ani de viata (cresa si gradinite) din motive serioase, am stiut ca trebuie sa fac ceva in directia asta. Din pacate, nu am avut curajul si pregatirea necesara sa deschid un centru educational de care sa beneficieze propriul copil, dar acum, dupa 7 ani in care am “copt” ideea, am capatat experienta si curajul necesar, sunt pregatita sa reintru in educatie, campul profesional parasit regretabil in 2002.

 

Stiu ca ai deschis un club Montessori acasa, spune-ne mai multe despre el.

Proiectul meu de predare a limbii engleze prin metoda Montessori este momentan un proiect pilot, in faza de testare, de unde si perioada incipienta „de acasa”.

De ce engleza?

Dupa 27 de ani de parteneriat cu limba engleza prin scoala, diplome, cursuri, examene, imersare in limba engleza, urmat imediat in august 2018 de cursul CELTA (Cambridge English), o diploma recunoscuta international, pot spune ca este principalul meu atu.

De ce Montessori?

Pentru ca atunci cand stima de sine a fetitei mele a fost erodata de gradinitele private din Sibiu, gradinita Montessori din Anglia in bratele careia ne-am refugiat a peticit si reparat considerabil traume de lunga durata. Datorita beneficiilor oferite copilului meu, am inceput sa studiez filozofia Montessori in Anglia, iar intre mai 2016 si mai 2018 am urmat cursul de educator Montessori grupa 0-7 ani, livrat de Montessori Centre International din Londra, varianta contemporana a acestei filozofii. Fetita mea a invatat limba engleza prin metoda Montessori, a ajuns atat de repede la un nivel fluent de conversatie, incat in continuare, in Romania, se bazeaza pe informatia insusita prin aceasta metoda.36539182_191048511608676_536493113791741952_o

Pana acum feedback-ul direct al copiilor care petrec fie o zi, fie o sesiune, fie o saptamana in format Montessori imi confirma asteptarile: metoda functioneaza, copiii, beneficiarii directi ai programului oferit, doresc sa revina, sunt incantati. Deci, clubul va creste exact cum am prevazut, iar copiii care ii vor trece pragul nu vor invata doar limba engleza printr-o alta metoda, ci vor castiga si din punct de vedere al inteligentei emotionale, un aspect foarte neglijat al educatiei in general.

 

Cum te-au ajutat cei 25.000 lei castigati din concursul Vitas?

Pentru orice initiativa educationala la inceput de drum, costurile de pornire sunt foarte mari. Investitiile in materialele educationale Montessori sunt in clipa de fata cele mai ardente costuri. Cu $3.000 investitie personala, am achizitionat pana acum doar o treime din necesarul de materiale Montessori. Atfel ca, banii castigati m-au ajutat in primul rand sa incep activitatea la club cu 5 copii, am reusit sa amenajez spatiul, sa cumpar materialele necesare iar acum am ajuns la 10 copii inscrisi si multi parinti interesati de pedagogia Montessori.